Skärgårdsbåtar

                            

Ålandstrafikens m/s Alfågeln går i trafik i Ålands skärgård.
Har AECDIS-2000.  (Bild copyright Ålandstrafiken)
   

En snabb vattenjet-försedd Cinderella I fotograferad vid Utö.
Hon trafikerar Stockholms skärgård och navigerar med hjälp av ett DATANAV 800 system. (Bild copyright Adveto)

Ålandstrafikens m/s Ejdern går i trafik i Ålands skärgård.
Har AECDIS-2000.  (Bild copyright Ålandstrafiken)
   

Styrsöbolagets m/s Fröja går i trafik i Göteborgs skärgård.
Har förutom DATANAV även GPS-transponder ombord. Systemet installerades 1993. (Bild copyright Adveto)

m/s Fjordskär, utrustad med DATANAV 800 Adveto-system. Fjordskär går som mindre passagerarfartyg i Göteborgs skärgård. (Bild copyright Börjessons)

m/s Fjordprins, en av de sex "Hurtigbåtar"  där Adveto navsystem installerades 1993, idag status okänd.
Båten är byggd i aluminium, är katamaran, har dubbel vattenjet framdrivning och gör c:a 40 knop ! (Bild copyright Adveto)

Ålandstrafikens m/s Gudingen går i trafik i Ålands skärgård.
Har AECDIS-2000.  (Bild copyright Ålandstrafiken)
   

m/s Gugner kör i Stockholms skärgård och navigerar med ett DATANAV 400 system. (Bild copyright Adveto)

Havsörnen1.jpg (219553 byte)

Waxholmsbolagets m/s Havsörnen  i Stockholm är utrustad med ett AECDIS 400. (Bild copyright Adveto)

Ålandstrafikens m/s Knipan går i trafik i Ålands skärgård.
Har AECDIS-2000.  (Bild copyright Ålandstrafiken)
   

m/s Kommandören, en av de sex "Hurtigbåtar" där Adveto navsystem installerades 1993, idag status okänd. Båten är byggd i aluminium, är katamaran, har dubbel vattenjet framdrivning och gör c:a 40 knop ! (Bild copyright Adveto)

Norrskär.jpg (249954 byte)

Waxholmsbolagets m/s Norrskär i Stockholm är utrustad med ett AECDIS 200. Hon är en genuin ångbåt med nyrenoverad panna(Bild copyright Adveto)

Ramsö.jpg (234129 byte)

Waxholmsbolagets m/s Ramsö Skärgårdsbåt i Stockholm är utrustad med ett AECDIS 200. (Bild copyright Adveto)

Royal Star.jpg (262810 byte) m/s Royal Star Skärgårdsbåt Stockholm –  AECDIS 400
 

Waxholmsbolagets m/s Roslagen i Stockholm är utrustad med ett AECDIS 200. (Bild copyright Adveto)

 

 

m/s Rödlöga är en skärgårdsbåt stationerad i Stockholm. Hon kör chartertrafik och är utrustad med Aecdis 200. (Bild copyright Österåkers kommun)

Saxaren.jpg (236487 byte)

Waxholmsbolagets m/s Saxaren Skärgårdsbåt i Stockholm är utrustad med ett AECDIS 400. Saxaren kommer som första båt att kunna presentera PAXINFO-visning för passagerarna (Bild copyright Adveto)

m/s Sjösaga fotograferad vid Stavsnäs. Hon trafikerar Stockholms skärgård och navigerar med ett DATANAV 800. (Bild copyright Adveto)

Skarpö.jpg (242986 byte)  

Waxholmsbolagets m/s Skarpö Skärgårdsbåt i Stockholm är utrustad med ett AECDIS 400. (Bild copyright Adveto)

 

Styrsöbolagets m/s Skarven går i trafik i Göteborgs skärgård.
Har förutom DATANAV även GPS-transponder ombord. Systemet installerades 1993. (Bild copyright Adveto)

Ålandstrafikens m/s Skiftet går i trafik i Ålands skärgård. Har AECDIS-2000.  (Bild copyright Ålandstrafiken)
   
Skärgården.jpg (264667 byte)

Waxholmsbolagets m/s Skärgården Skärgårdsbåt i Stockholm är utrustad med ett AECDIS 200. (Bild copyright Adveto)

m/s Sognekongen, en av de sex "Hurtigbåtar"  där Adveto navsystem installerades 1993, idag status okänd. Båten är byggd i aluminium, är katamaran, har dubbel vattenjet framdrivning och gör c:a 40 knop ! (Bild copyright Adveto)

Solundir interiör bryggan.jpg (305914 byte)

m/s Solundir, en av de sex "Hurtigbåtar" där Adveto navsystem installerades 1993, idag status okänd. Båten är byggd i aluminium, är katamaran, har dubbel vattenjet framdrivning och gör c:a 40 knop ! (Bild copyright Adveto)

Solöga 1.jpg (254867 byte)

Waxholmsbolagets m/s Solöga Skärgårdsbåt i Stockholm är utrustad med ett AECDIS 400. (Bild copyright Adveto)

Stockholm.JPG (219000 byte) Strömma-Kanals nyrenoverade s/s Stockholm har  AECDIS 400. (Copyright Adveto)

Waxholmsbolagets s/s Storskär i Stockholm har AECDIS 400. (Copyright Adveto)

Södertörn1.jpg (251812 byte)

m/s Södertörn Skärgårdsbåt Stockholm – AECDIS 400

Tynningö.jpg (254554 byte)

Waxholmsbolagets m/s Tynningö Skärgårdsbåt i Stockholm är utrustad med ett AECDIS 400. (Bild copyright Adveto)

Vaxö.jpg (243063 byte)

Waxholmsbolagets m/s Vaxö  i Stockholm är utrustad med ett AECDIS 400. (Bild copyright Adveto)

Vesta1.jpg (227743 byte)

Styrsöbolagets m/s Vesta går i trafik i Göteborgs skärgård.
Har förutom AECDIS 1200 även AIS-transponder ombord. Systemet installerades 1998. (Bild copyright Adveto)

Viberö.jpg (271197 byte)

Waxholmsbolagets m/s Viberö  i Stockholm är utrustad med ett AECDIS 400. (Bild copyright Adveto)

Vindöga1.jpg (236824 byte)

Waxholmsbolagets m/s Vindöga Skärgårdsbåt i Stockholm är utrustad med ett AECDIS 400. (Bild copyright Adveto)

Styrsöbolagets m/s Vipan går i trafik i Göteborgs skärgård.
Har förutom DATANAV även GPS-transponder ombord. Systemet installerades 1993. (Bild copyright Adveto)

Vånö.jpg (265892 byte)

Waxholmsbolagets m/s Vånö är utrustad med ett AECDIS 400. (Bild copyright Adveto)

Västan

Waxholmsbolagets m/s Västan i Stockholm blir utrustad med ett AECDIS 400. (Bild copyright Adveto)

Waxholm I

Waxholmsbolagets m/s Waxholm I i Stockholm är utrustad med ett AECDIS 400. (Bild copyright Adveto)

Waxholm II

Waxholmsbolagets m/s Waxholm II Skärgårdsbåt i Stockholm är utrustad med ett AECDIS 400. (Bild Waxholm I, Copyright Adveto)

Waxholm III.jpg (217823 byte)

Strömma Kanalbolagets m/s Waxholm III Skärgårdsbåt i Stockholm är utrustad med ett AECDIS 400. (Bild copyright Adveto)

Styrsöbolagets m/s Ylva går i trafik i Göteborgs skärgård.
Har förutom DATANAV även GPS-transponder ombord. Systemet installerades 1993. (Bild copyright Adveto)

m/s Älvsnabben 3 går i trafik i Göteborgs skärgård.
Har förutom DATANAV även GPS-transponder ombord. Systemet installerades 1995. (Bild Älvsnabben 5, Copyright Adveto)

Styrsöbolagets m/s Älvsnabben 4 har nu ett Adveto-system installerat (Aecdis 800). Systemet installerades under 1999 och arbetar tillsammans med nyaste versionen av AIS-transpondern, vilket bl.a. ger textmöjlighet mellan båtarna. (Bild Älvsnabben 5, Copyright Adveto)

Även m/s Älvsnabben 5 har numera ett Aecdis 800 ombord tillsammans med AIS-transponder. (Bild copyright Adveto)

Styrsöbolagets m/s Ärlan går i trafik i Göteborgs skärgård.
Har förutom DATANAV även GPS-transponder ombord. Systemet installerades 1993. (Bild copyright Adveto)

Östanå I 1.jpg (226728 byte)

m/s Östanå I (Strömma Kanalbolaget) Skärgårdsbåt i Stockholm har ett  AECDIS 400 system installerat. (Bild copyright Adveto)

Gamla ångbåten s/s Blidösund samt....

s/s Saltsjön, fina härliga ångbåtar som förenar gammal teknik med ultramodern ny Adveto-teknik. (Bild copyright Adveto)

 

NÅGRA YTTERLIGARE SKÄRGÅRDSBÅTAR…..

m/s August Lindholm Skärgårdsbåt Stockholm –  AECDIS 400

m/s Belinda Skärgårdsbåt Stockholm – DATANAV 400

m/s Cascad Skärgårdsbåt Stockholm– AECDIS 400

m/s Nämndöfjärd Skärgårdsbåt Stockholm – DATANAV 400

m/s Oliver Skärgårdsbåt Stockholm – DATANAV 400

m/s Silvertärnan Skärgårdsbåt Göteborg – DATANAV 1200

m/s Tärnan Skärgårdsbåt Stockholm – DATANAV 800