Skärgårdsbåtar
![]() |
Ålandstrafikens m/s Alfågeln
går i trafik i Ålands skärgård. Har AECDIS-2000. (Bild copyright Ålandstrafiken) |
![]() |
En snabb vattenjet-försedd Cinderella
I fotograferad vid Utö. |
![]() |
Ålandstrafikens m/s Ejdern
går i trafik i Ålands skärgård. Har AECDIS-2000. (Bild copyright Ålandstrafiken) |
![]() |
Styrsöbolagets m/s Fröja
går i trafik i Göteborgs skärgård. |
![]() |
m/s Fjordskär, utrustad med DATANAV 800 Adveto-system. Fjordskär går som mindre passagerarfartyg i Göteborgs skärgård. (Bild copyright Börjessons) |
![]() |
m/s Fjordprins,
en av de sex "Hurtigbåtar" där Adveto navsystem
installerades 1993, idag status okänd. |
![]() |
Ålandstrafikens m/s
Gudingen
går i trafik i Ålands skärgård. Har AECDIS-2000. (Bild copyright Ålandstrafiken) |
![]() |
m/s Gugner kör i Stockholms skärgård och navigerar med ett DATANAV 400 system. (Bild copyright Adveto) |
![]() |
Waxholmsbolagets m/s Havsörnen i Stockholm är utrustad med ett AECDIS 400. (Bild copyright Adveto) |
![]() |
Ålandstrafikens m/s
Knipan
går i trafik i Ålands skärgård. Har AECDIS-2000. (Bild copyright Ålandstrafiken) |
![]() |
m/s Kommandören, en av de sex "Hurtigbåtar" där Adveto navsystem installerades 1993, idag status okänd. Båten är byggd i aluminium, är katamaran, har dubbel vattenjet framdrivning och gör c:a 40 knop ! (Bild copyright Adveto) |
![]() |
Waxholmsbolagets m/s Norrskär i Stockholm är utrustad med ett AECDIS 200. Hon är en genuin ångbåt med nyrenoverad panna(Bild copyright Adveto) |
![]() |
Waxholmsbolagets m/s Ramsö Skärgårdsbåt i Stockholm är utrustad med ett AECDIS 200. (Bild copyright Adveto) |
![]() |
m/s Royal Star Skärgårdsbåt Stockholm – AECDIS 400 |
![]() |
Waxholmsbolagets m/s Roslagen i Stockholm är utrustad med ett AECDIS 200. (Bild copyright Adveto)
|
![]() |
m/s Rödlöga är en skärgårdsbåt stationerad i Stockholm. Hon kör chartertrafik och är utrustad med Aecdis 200. (Bild copyright Österåkers kommun) |
![]() |
Waxholmsbolagets m/s Saxaren Skärgårdsbåt i Stockholm är utrustad med ett AECDIS 400. Saxaren kommer som första båt att kunna presentera PAXINFO-visning för passagerarna (Bild copyright Adveto) |
![]() |
m/s Sjösaga fotograferad vid Stavsnäs. Hon trafikerar Stockholms skärgård och navigerar med ett DATANAV 800. (Bild copyright Adveto) |
![]() |
Waxholmsbolagets m/s Skarpö Skärgårdsbåt i Stockholm är utrustad med ett AECDIS 400. (Bild copyright Adveto)
|
![]() |
Styrsöbolagets m/s Skarven
går i trafik i Göteborgs skärgård. |
![]() |
Ålandstrafikens m/s Skiftet går i trafik i Ålands skärgård. Har AECDIS-2000. (Bild copyright Ålandstrafiken) |
![]() |
Waxholmsbolagets m/s Skärgården Skärgårdsbåt i Stockholm är utrustad med ett AECDIS 200. (Bild copyright Adveto) |
![]() |
m/s Sognekongen, en av de sex "Hurtigbåtar" där Adveto navsystem installerades 1993, idag status okänd. Båten är byggd i aluminium, är katamaran, har dubbel vattenjet framdrivning och gör c:a 40 knop ! (Bild copyright Adveto) |
![]() |
m/s Solundir, en av de sex "Hurtigbåtar" där Adveto navsystem installerades 1993, idag status okänd. Båten är byggd i aluminium, är katamaran, har dubbel vattenjet framdrivning och gör c:a 40 knop ! (Bild copyright Adveto) |
![]() |
Waxholmsbolagets m/s Solöga Skärgårdsbåt i Stockholm är utrustad med ett AECDIS 400. (Bild copyright Adveto) |
|
Strömma-Kanals nyrenoverade s/s Stockholm har AECDIS 400. (Copyright Adveto) |
|
Waxholmsbolagets s/s Storskär i Stockholm har AECDIS 400. (Copyright Adveto) |
![]() |
m/s Södertörn Skärgårdsbåt Stockholm – AECDIS 400 |
![]() |
Waxholmsbolagets m/s Tynningö Skärgårdsbåt i Stockholm är utrustad med ett AECDIS 400. (Bild copyright Adveto) |
![]() |
Waxholmsbolagets m/s Vaxö i Stockholm är utrustad med ett AECDIS 400. (Bild copyright Adveto) |
![]() |
Styrsöbolagets m/s Vesta
går i trafik i Göteborgs skärgård. |
![]() |
Waxholmsbolagets m/s Viberö i Stockholm är utrustad med ett AECDIS 400. (Bild copyright Adveto) |
![]() |
Waxholmsbolagets m/s Vindöga Skärgårdsbåt i Stockholm är utrustad med ett AECDIS 400. (Bild copyright Adveto) |
![]() |
Styrsöbolagets m/s Vipan
går i trafik i Göteborgs skärgård. |
![]() |
Waxholmsbolagets m/s Vånö är utrustad med ett AECDIS 400. (Bild copyright Adveto) |
![]() |
Waxholmsbolagets m/s Västan i Stockholm blir utrustad med ett AECDIS 400. (Bild copyright Adveto) |
![]() |
Waxholmsbolagets m/s Waxholm I i Stockholm är utrustad med ett AECDIS 400. (Bild copyright Adveto) |
![]() |
Waxholmsbolagets m/s Waxholm II Skärgårdsbåt i Stockholm är utrustad med ett AECDIS 400. (Bild Waxholm I, Copyright Adveto) |
![]() |
Strömma Kanalbolagets m/s Waxholm III Skärgårdsbåt i Stockholm är utrustad med ett AECDIS 400. (Bild copyright Adveto) |
![]() |
Styrsöbolagets m/s Ylva
går i trafik i Göteborgs skärgård. |
![]() |
m/s Älvsnabben 3 går i trafik i Göteborgs
skärgård. |
![]() |
Styrsöbolagets m/s Älvsnabben 4 har nu ett Adveto-system installerat (Aecdis 800). Systemet installerades under 1999 och arbetar tillsammans med nyaste versionen av AIS-transpondern, vilket bl.a. ger textmöjlighet mellan båtarna. (Bild Älvsnabben 5, Copyright Adveto) |
![]() |
Även m/s Älvsnabben 5 har numera ett Aecdis 800 ombord tillsammans med AIS-transponder. (Bild copyright Adveto) |
![]() |
Styrsöbolagets m/s Ärlan
går i trafik i Göteborgs skärgård. |
![]() |
m/s Östanå I (Strömma Kanalbolaget) Skärgårdsbåt i Stockholm har ett AECDIS 400 system installerat. (Bild copyright Adveto) |
![]() |
Gamla ångbåten s/s Blidösund samt.... |
![]() |
s/s Saltsjön, fina härliga ångbåtar som förenar gammal teknik med ultramodern ny Adveto-teknik. (Bild copyright Adveto) |
NÅGRA YTTERLIGARE SKÄRGÅRDSBÅTAR….. m/s August Lindholm Skärgårdsbåt Stockholm – AECDIS 400 m/s Belinda Skärgårdsbåt Stockholm – DATANAV 400 m/s Cascad Skärgårdsbåt Stockholm– AECDIS 400 m/s Nämndöfjärd Skärgårdsbåt Stockholm – DATANAV 400 m/s Oliver Skärgårdsbåt Stockholm – DATANAV 400 m/s Silvertärnan Skärgårdsbåt Göteborg – DATANAV 1200 m/s Tärnan Skärgårdsbåt Stockholm – DATANAV 800
|